Mutual respect

25-04-2022

Manlief en ikzelf zijn heel eerlijk gezegd vrij "easy-going" ouders, we hebben 2 basisregels in huis en één "ik zou graag" extra punt die we onze (b)engel mee proberen te geven.


De basisregels zijn:
➡️ Respect: iedereen verdient respect en moet je op een correcte en beleefde manier behandelen.
➡️ Liegen: doen we niet aan mee: als je iets fout hebt gedaan maar daar eerlijk over bent zal de straf minder zwaar zijn als bij een leugen.


➡️ De "ik zou graag" bestaat uit goede punten op school: de eerste van de klas moet hij niet zijn, maar hij moet nu wel aan beginnen werken aan zijn toekomst.
Het lijkt misschien een veraf gegeven, maar ook later zal hij moeten leren en (liefst figuurlijk) knokken om te bereiken wat hij wil gaan bereiken. Jong geleerd is oud gedaan zeg maar.


Deze zelfde regels leggen we onszelf op en... probeer ik ook door te trekken naar mijn klanten!


Waarom ik dat doe?
➡️ Om miscommunicatie te vermijden (ik ben er dan wel om jou te helpen, maar... dat wil niet zeggen midden in de nacht, op zondag of elke dag van mijn vakantie)
➡️ Ik geef jou tips om bepaalde processen te vereenvoudigen, niet omdat ik lui ben, maar wel degelijk om jou te ontlasten (en ik vind het dan ook bijzonder fijn als deze processen na worden geleefd)
➡️ Omdat dit aangenamer werken is en vooral omdat ik op deze manier garant kan staan voor een dienstverlening met een grote D


Soms is het niet zo makkelijk om hier streng in te zijn en soms betrap ik mezelf er wel op dat ik alsnog op zaterdagochtend extra vroeg de wekker zet om dat ene dossier af te werken, maar... het zorgt wel voor een aangename gemoedsrust, werkelijke quatlity-time met mijn mannen en... voor tevreden klanten!


Ik ben nu gewoon benieuwd; doe jij dat ook: klanten opvoeden?


Fijne nieuwe werkweek alvast!


Chadia.
#respect #helping #rules #clozer #communication