Testi what?

29-04-2022

We kennen ze allemaal wel: de reviews en als we heel eerlijk zijn, geven we zelf soms sneller een review wanneer onze ervaring negatief was als bij een positieve ervaring. 

Vorige week had ik een call met een bedrijf omtrent de content voor hun social media en website en ook dit punt hebben we aangekaart. 

Niet alleen zorgen reviews en (goed geschreven) testimonia voor één of meerdere leuke posts, maar vooral: het schept vertrouwen bij potentiële klanten! 

 De bedoeling is natuurlijk niet dat je gewoon sterretjes op gaat vragen of een survey op gaat stellen met daarin de mogelijkheid een score te geven want een echte meerwaarde of verhaal kan je daar moeilijk van maken. Wat wél kan (en trouwens positieve reacties op zal leveren) is het creëren van een verhaal. Een verhaal waarin jouw klant duidelijk maakt waarom hij voor jou heeft gekozen, waarom hij jou aan zou bevelen en hoe de samenwerking is verlopen (of nog steeds verloopt). 

 Waar moet je aan denken bij het schrijven van dit verhaal? 

✍️ Vraag de klant van jouw klant toestemming 

✍️ Stel gerichte en open vragen 

✍️ Vraag ook naar eventuele minder positieve punten 

✍️ Stel het aanspreekpunt voor te verwijzen naar zijn/haar website en/of social media 

✍️ Zorg voor leuke foto's en beeldmateriaal 

✍️ Schrijf op een neutrale manier 

Ben je klaar met jouw verhaal? 

Laat dit door jouw klant en de geïnterviewde persoon nalezen voor je het gaat publiceren! Op deze manier vermijd je foute interpretaties en hou je ook ná het uitvoeren van jouw opdracht de vinger aan de pols. 

 Heb je absoluut geen idee hoe je dit zelf aan kan pakken, ben je bang je eigen bedrijf op te hemelen of heb je echt geen tijd? Er zijn talloze manieren om dit op te lossen en uit te besteden! 

 Happy Friday! 

 Chadia. 


 #testimonials #review #daretoask #clozer #communication